Artykuł
Wyścig o małych i średnich przedsiębiorców
Konkurencja platform o klienta, zarówno tego biznesowego, jak i indywidualnego, jest ogromna. To sprawia, że marketplace’y muszą wdrażać rozwiązania, dzięki którym będą mogły się wyróżnić
Amazon poinformował o uruchomieniu sklepu Polskie Marki. Inicjatywa ma zwiększyć widoczność rodzimych marek w serwisie i pomóc polskim przedsiębiorcom rozwinąć się w e-commerce. To kolejny krok w kierunku przełamania stereotypu, że biznes MŚP jest za mały, aby odnieść sukces na marketplace. W sierpniu tego roku bowiem, by ułatwić start działalności Amazon, zaoferował sprzedawcom do 50 proc. zniżki na usługę FBA, czyli Fulfilment by Amazon. Polega ona na przechowywaniu produktów w centrach realizacji zamówień Amazona, który je kompletuje, pakuje i wysyła oraz zapewnia dla nich obsługę klienta. Usługa obejmuje całą Europę. Jak informuje firma, najpopularniejsze i najszybsze jest ogólnoeuropejskie FBA. W takim przypadku Amazon przechowuje i wysyła produkty ze swoich centrów logistycznych na terenie całej Unii Europejskiej. Multi-Country Inventory pozwala przechowywać towary i wysyłać je z centrów logistycznych w wybranych przez sprzedawcę krajach.