Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2024-10-30

AI wspomoże rozwój turystyki, ale to człowiek będzie zarządzać

Turystyka jako jedna z pierwszych branż postawiła na cyfryzację. Nowe technologie są wykorzystywane głównie przy sprzedaży biletów czy rezerwacji noclegów i wycieczek. Znajdują też nowe zastosowania, mające służyć przede wszystkim personalizacji oferty – mówili uczestnicy debaty „Cyfrowa rewolucja jako szansa na przyspieszenie rozwoju turystyki w Polsce”

Nowe zastosowania rozwiązań cyfrowych w turystyce związane są przede wszystkim z AI.

– Sztuczna inteligencja pojawia się w turystyce na coraz większą skalę. Pomaga w opracowywaniu ofert, bo możliwa stała się praca na dużych zbiorach danych, która pozwala na przeprowadzenie szerokich i dokładnych analiz potrzebnych do opracowania produktu turystycznego – zauważył Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej (POT).

Przyznaje, że jest wyzwaniem dla rynku pracy, ale według niego czynnik ludzki przetrwa w turystyce.

– Pamiętam, jak wiele lat temu dyskutowano, za ile lat znikną całkowicie drukowane materiały, foldery reklamowe, imprezy targowe, bo zastąpią je wydarzenia organizowane online. Minęły lata i nic takiego się nie zadziało. Oczywiście nastąpiła redukcja materiałów papierowych czy zmienił się charakter wydarzeń. Te w wersji tradycyjnej jednak nadal istnieją – zaznaczył prezes POT. Dodał, że nastał czas pewnej równowagi między światem online i offline w turystyce, a są też obszary, gdzie przejście do świata internetowego nie jest możliwe, bo nikt tego nie oczekuje.

– Są to na przykład spotkania dziennikarzy czy touroperatorów. Choć próbujemy je zastąpić zdalnymi, to i tak wszyscy chcą prawdziwych konferencji. Chcą na żywo posłuchać o nowościach w obszarze turystyki, spotkać się z innymi uczestnikami, wymienić doświadczenia. Nie ma się temu co dziwić. Turystyka to sprzedaż marzeń, dlatego touroperatorzy czy dziennikarze muszą pojechać w dane miejsce, by sami doświadczyli wrażeń, którymi będą się dzielić, czy to w sposób tradycyjny, czy cyfrowy ze swoimi odbiorcami – powiedział Rafał Szmytke.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00