Artykuł
Sztuczna inteligencja zdominuje narzędzia wyszukiwania w internecie
Plona: Trendy rynkowe wymagają od polskich firm z sektora MSP holistycznej obecności w digitalu. Wciąż jednak nie każda polska firma ma stronę internetową, a jeszcze mniej ma kanały w social mediach
W jaki sposób digitalizacja zmienia sektor MŚP w Polsce?
Dzięki digitalizacji firmy są w stanie poprawiać efektywność działania biznesu, a także mogą pozyskiwać nowych klientów i zwiększać przychody. Warto podkreślić cztery elementy, które wspierają digitalizację w Polsce. Po pierwsze normy prawne, które zmieniają się zgodnie z potrzebami rynku, jak np. wprowadzenie e-faktur. Po drugie zachęty finansowe dla firm, żeby się digitalizowały. Po trzecie ‒ i myślę, że to jest nawet jeszcze ważniejsze niż te dwa pierwsze punkty ‒ kwestia tego, jak dziś zachowują się konsumenci w internecie. A ci szukają informacji o produktach i usługach przede wszystkim online, bo aż 79 proc. Polaków kupuje online. Jak spojrzymy na tę grupę najmłodszą, pokolenie Z i milenialsów, to ten wskaźnik rośnie już nawet do 89 proc. No i po czwarte mamy nowe trendy w technologii: AI, cybersecurity i nadal bardzo silnie rozwijający się trend e-commerce.