Artykuł
efni 2024
Polskie MŚP mają szanse na ekspansję
Małe i średnie firmy mają potencjał, aby odnosić sukcesy za granicą. Istnieje tu pewne sprzężenie zwrotne: może to pomóc przyciągnąć do naszego kraju inwestorów szukających kooperantów
„Promocja marki polskiej gospodarki i sektora MŚP jako element wsparcia napływu inwestycji do Polski” to tytuł debaty zorganizowanej przez „Dziennik Gazetę Prawną” podczas tegorocznego Europejskiego Forum Nowych Idei. Swoimi opiniami dzielili się: Paweł Dziekoński, wiceprezes Fakro, Łukasz Gwiazdowski, wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, oraz prof. Mariusz Jan Radło z Katedry Globalnych Współzależności Gospodarczych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Krajowy rynek trampoliną
Czy polskie MŚP mają szansę rozwinąć skrzydła na rynkach globalnych? Takie fundamentalne pytanie padło na początku rozmowy.
Jednym ze sztandarowych przykładów na to, jak polska firma może zdobywać rynki za granicą i umacniać swoją pozycję, jest Fakro, producent m.in. okien dachowych, który z niewielkiego biznesu stał się światowym liderem.