Artykuł
xxxiii forum ekonomiczne
AI otwiera nowe możliwości wykorzystania mediów
Nowoczesne technologie napędzają nadpodaż informacji, ale i pomagają sobie z nią poradzić – mówili uczestnicy dyskusji na Forum Ekonomicznym w Karpaczu. Co więcej, pojawia się tu ważna wartość dodana, płynąca z monitoringu mediów i zaawansowanej analizy
„Wartość mediów w erze cyfryzacji i dobie AI: jak ją uchwycić? Przyszłość monitoringu mediów” to temat panelu zorganizowanego na scenie DGP, w którym wzięli udział: Michał Fura, senior regulatory manager BAT, Karolina Łuczak, dyrektorka komunikacji i rzeczniczka prasowa w firmie Provident, Jan Pilewski, dyrektor departamentu public affairs Play, oraz Marcin Szczupak, CEO Mediaboard Polska.
Rozwój technologii wpływa nie tylko na same media – sposób opracowania czy dystrybucji treści, lecz także na możliwości ich monitorowania. Jeszcze 20 lat temu monitoring opierał się na wycinkach prasowych naklejanych na kartki A4, a znalezienie potrzebnych wiadomości sprawiało trudności. Dziś klej i nożyczki odeszły do lamusa, ustępując miejsca algorytmom. Problem pojawił się gdzie indziej.