Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-08-09

Będąc młodą matematyczką

Czy biologiczne odmienności w procesie dojrzewania mogą wpływać na różnice w wynikach w nauce?

Dane OECD potwierdzają, że odwraca się dysproporcja między płciami dotycząca osiągnięć akademickich – obecnie więcej kobiet niż mężczyzn ma wykształcenie wyższe i stopnie naukowe. Ale badania pokazują, że w wielu krajach chłopcy wciąż osiągają lepsze wyniki w matematyce. W pracy, której wyniki opublikowano w „European Economic Review”, Cristina Borra (Uniwersytet w Sewilli i IZA), Maria Iacovou (Uniwersytet w Cambridge) oraz Almudena Sevilla (LSE i IZA) sprawdziły, czy biologiczne odmienności w procesie dojrzewania mogą wpływać na różnice w wynikach w nauce.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00