Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2024-07-10

W sprawie opłaty za odpady z domków letniskowych rada gminy musi podjąć dwie uchwały

Nasza gmina od stycznia pobiera opłaty za odpady komunalne z nieruchomości letniskowych. Stawki wynikają z uchwały ustalającej wysokość opłat za odbiór odpadów. Natomiast ktoś ostatnio zauważył, że rada gminy w poprzedniej kadencji nie podjęła osobnej uchwały w sprawie odbierania odpadów z tych nieruchomości. Czy rzeczywiście musimy podejmować uchwałę w tej sprawie? Jeśli tak, to czy można to zrobić w trakcie roku? A może wystarczy zarządzenie wójta?

Z opisu wynika, że chodzi o opłaty pobierane z nieruchomości letniskowych, o których mowa w art. 6i ust. 1 pkt 3 ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (dalej: u.u.c.p.g.). Przepis ten stanowi, że obowiązek ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi powstaje m.in. „w przypadku nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy, i innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe – za rok bez względu na długość okresu korzystania z nieruchomości”.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00