procedury
Problemy ze składaniem UPL-1 mają być rozwiązane
Zdarza się, że gdy pełnomocnik złoży UPL-1 za pośrednictwem swojego konta w e-Urzędzie Skarbowym, urzędnicy wzywają go do przedłożenia papierowego oryginału lub przesłania go elektronicznie
Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na pytanie DGP potwierdziło, że nie powinno dochodzić do takich sytuacji. Zapewniło, że monitoruje sprawę i podejmie kroki, aby wyeliminować tego rodzaju przypadki (patrz: ramka).
E-Urząd Skarbowy
Przypomnijmy, że e-Urząd Skarbowy działa już od kilku lat, a MF sukcesywnie wprowadza w nim kolejne usługi. Obecnie ich adresatami są: podatnicy, płatnicy, komornicy sądowi, notariusze, a także pełnomocnicy. Za pośrednictwem konta w e-US (na stronie podatki.gov.pl) przez internet mogą oni przesyłać np. pisma, różne wnioski, a także UPL-1, czyli pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji podatkowych. Obecnie jest też możliwa dwustronna komunikacja. To oznacza, że nie tylko użytkownik konta w e-US może wysłać pismo do urzędu skarbowego za jego pośrednictwem, lecz także urząd może odpowiedzieć w ten sposób, czyli elektronicznie. Wystarczy się zgodzić na e-komunikację, logując się na swoje konto w e-US i aktywując usługę. Jeżeli podatnik wybierze ten sposób komunikacji, nie dostanie już pism tradycyjną pocztą.