Artykuł
wywiad
Chcemy być jak instytuty sprawdzające leki
Gajderowicz: Rozdanie laptopów to był ruch, który kosztował bardzo dużo pieniędzy, lecz nie przełożył się na kompetencje cyfrowe
Instytut Badań Edukacyjnych ma wymyślić, kto będzie kończył polską szkołę. Jak idzie?
dr Tomasz Gajderowicz zastępca dyrektora Instytutu Badań Edukacyjnych, związany również z Wydziałem Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizuje się w mikroekonometrii
dr Tomasz Gajderowicz zastępca dyrektora Instytutu Badań Edukacyjnych, związany również z Wydziałem Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizuje się w mikroekonometrii
Na szczęście zamiast wymyślać, IBE ma dać naukowe podstawy dla zdefiniowania profilu absolwenta polskiej szkoły, a następnie przeprowadzić konsultacje społeczne tej wizji. 19 czerwca zorganizowaliśmy konferencję merytoryczną, która pokazywała, jak chcemy podejść do zdefiniowania profilu absolwenta. Mam wrażenie, że po raz pierwszy od długiego czasu o tym, jak reformować system edukacji, mamy szansę porozmawiać nie na podstawie sentymentów paru starszych panów, tylko na bazie badań naukowych i szerokich konsultacji społecznych.
Zdążyliście od stycznia zrobić badania?