Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-06-24

Wymiana tachografów bez postępów

Obowiązek jest, ale chętnych do jego realizacji jak na lekarstwo. Tymczasem konsekwencje braku wymiany tachografów na czas będą poważne. To nie tylko utrata możliwości wykonywania przewozów w krajach UE i kary finansowe, lecz także utrata reputacji

Do końca tego roku branża transportowa musi wymienić tachografy analogowe i cyfrowe zamontowane w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy do połowy czerwca 2019 r. na urządzenia drugiej generacji. Do sierpnia 2025 r. to samo będzie zmuszona zrobić z urządzeniami zainstalowanymi w ciężarówkach od 15 czerwca 2019 r. do 21 sierpnia 2023 r. Nowy obowiązek dotyczy przewoźników wykonujących przewozy międzynarodowe na terenie UE oraz Norwegii i Wielkiej Brytanii. To oznacza, że są z niego zwolnieni przedsiębiorcy realizujący przewozy wewnątrz kraju, czyli w Polsce, albo poza UE.

O skali przedsięwzięcia świadczą dane Komisji Europejskiej, z których wynika, że liczba wypisów na pojazd w UE wynosi ponad 2,4 mln. W Polsce liczbę urządzeń do wymiany szacuje się na ok. 300 tys.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00