Artykuł
Wymiana tachografów bez postępów
Obowiązek jest, ale chętnych do jego realizacji jak na lekarstwo. Tymczasem konsekwencje braku wymiany tachografów na czas będą poważne. To nie tylko utrata możliwości wykonywania przewozów w krajach UE i kary finansowe, lecz także utrata reputacji
Do końca tego roku branża transportowa musi wymienić tachografy analogowe i cyfrowe zamontowane w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy do połowy czerwca 2019 r. na urządzenia drugiej generacji. Do sierpnia 2025 r. to samo będzie zmuszona zrobić z urządzeniami zainstalowanymi w ciężarówkach od 15 czerwca 2019 r. do 21 sierpnia 2023 r. Nowy obowiązek dotyczy przewoźników wykonujących przewozy międzynarodowe na terenie UE oraz Norwegii i Wielkiej Brytanii. To oznacza, że są z niego zwolnieni przedsiębiorcy realizujący przewozy wewnątrz kraju, czyli w Polsce, albo poza UE.
O skali przedsięwzięcia świadczą dane Komisji Europejskiej, z których wynika, że liczba wypisów na pojazd w UE wynosi ponad 2,4 mln. W Polsce liczbę urządzeń do wymiany szacuje się na ok. 300 tys.