Artykuł
Ostatni dzwonek na uporządkowanie rynku transportu drogowego i na wsparcie branży
Minione kilkanaście miesięcy to ciężki okres dla polskich przewoźników drogowych. Bardzo poważne osłabienie unijnej gospodarki znacząco zmniejszyło popyt na usługi transportowe na unijnym i krajowym rynku przewozów drogowych, na co nałożyły się dodatkowo:
Maciej Wroński prezes związku pracodawców „Transport i Logistyka Polska”
Maciej Wroński prezes związku pracodawców „Transport i Logistyka Polska”
• skokowy wzrost od 2022 r. obciążeń finansowych związany z dostosowaniem polskich zasad wynagradzania kierowców do wymagań pakietu mobilności, linii orzeczniczej polskich sądów i wyroków Trybunału Konstytucyjnego, a także związany z Nowym Polskim Ładem wprowadzonym przez poprzedni rząd,
• nieuczciwa konkurencja, tolerowana przez polskie i zagraniczne służby kontrolne,
• drastyczny wzrost kosztów korzystania z infrastruktury drogowej na głównych europejskich rynkach, wymuszony unijną polityką klimatyczną,
• nierówna konkurencja z nieponoszącymi unijnych kosztów regulacyjnych ukraińskimi przewoźnikami, ale także z przewoźnikami z niektórych państw członkowskich UE, w których nie dostosowano zasad wynagradzania kierowców do wymagań pakietu mobilności oraz przepisów o delegowaniu,