Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-06-24

Ostatni dzwonek na uporządkowanie rynku transportu drogowego i na wsparcie branży

Minione kilkanaście miesięcy to ciężki okres dla polskich przewoźników drogowych. Bardzo poważne osłabienie unijnej gospodarki znacząco zmniejszyło popyt na usługi transportowe na unijnym i krajowym rynku przewozów drogowych, na co nałożyły się dodatkowo:

Maciej Wroński prezes związku pracodawców „Transport i Logistyka Polska”

Maciej Wroński prezes związku pracodawców „Transport i Logistyka Polska”

• skokowy wzrost od 2022 r. obciążeń finansowych związany z dostosowaniem polskich zasad wynagradzania kierowców do wymagań pakietu mobilności, linii orzeczniczej polskich sądów i wyroków Trybunału Konstytucyjnego, a także związany z Nowym Polskim Ładem wprowadzonym przez poprzedni rząd,

• nieuczciwa konkurencja, tolerowana przez polskie i zagraniczne służby kontrolne,

• drastyczny wzrost kosztów korzystania z infrastruktury drogowej na głównych europejskich rynkach, wymuszony unijną polityką klimatyczną,

• nierówna konkurencja z nieponoszącymi unijnych kosztów regulacyjnych ukraińskimi przewoźnikami, ale także z przewoźnikami z niektórych państw członkowskich UE, w których nie dostosowano zasad wynagradzania kierowców do wymagań pakietu mobilności oraz przepisów o delegowaniu,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00