Artykuł
TSUE: Umowy zawierane na odległość muszą zobowiązywać konsumenta do zapłaty za zamówienie
Właściciele sklepów internetowych mają obowiązek wyraźnie informować swoich klientów o tym, że jeśli klikają na przycisk „Zamów” lub podobny, to jest to równoznaczne z koniecznością zapłaty za towar lub usługę znajdujące się w koszyku
Tak wskazał Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w wyroku z 5 czerwca 2024 r. w sprawie C-400/22. Oznacza to, że przedsiębiorcy z sektora e-commerce powinni przyjrzeć się swoim rozwiązaniom sprzedażowym i dostosować je do wymogów wskazanych przez TSUE.
Działania płatne, choć odroczony efekt
Rozpatrywana przez trybunał sprawa dotyczyła niemieckiego przedsiębiorcy Conny GmbH, który oferował usługi związane z windykacją. Zarzucono mu, że nie stosuje odpowiednich oznaczeń przycisków finalizujących zamówienia konsumentów, co stanowi naruszenie prawa unijnego.
-
keyboard_arrow_right