Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-06-13

Powstaje nowy układ sił w globalnym automotive

Bardzo ambitne plany organów Unii Europejskiej związane z ochroną klimatu i zieloną transformacją mocno rozminęły się w ostatnich latach z poglądami i oczekiwaniami znacznej części obywateli. Mało gdzie widać to tak wyraźnie, jak w branży motoryzacyjnej.

Jaki napęd będzie miał twój następny samochód? – spytali analitycy Deloitte obywateli w całej Europie. W Polsce 52 proc. badanych odparło, że będzie to silnik spalinowy lub Diesla. W rok odsetek takich odpowiedzi… wzrósł o 10 pkt proc. Tylko 4 proc. osób wybrało odpowiedź „elektryczny” – tu odsetek się nie zmienił. Trudno o lepszy dowód niewiary Polaków w tempo zmian w motoryzacji narzucane dotąd przez unijne prawo.

Ustępująca Komisja Europejska była najbardziej progresywnym ciałem w historii Unii, a od ponad dekady we wszystkich organach wspólnoty kluczową rolę odgrywali Zieloni: ich narracja o zmianach klimatycznych i konsekwencjach tych zmian dla naszego życia stała się obowiązująca, co znalazło wyraz w inicjatywach legislacyjnych oraz innych posunięciach UE. W zakończonych dopiero co wyborach do europarlamentu Zieloni ponieśli jednak spektakularną klęskę, a rekordowym w dziejach poparciem cieszyły się w wielu krajach ugrupowania kontestujące dotychczasową politykę klimatyczną i deklarujące zamiar pogrzebania Europejskiego Zielonego Ładu. We Francji i w Austrii takie siły stały się numerem 1, w Niemczech numerem 2, w Polsce numerem 3.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00