Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-06-10

interpretacja

Stowarzyszenie nie spełnia definicji klubu sportowego

Stowarzyszenie zajmujące się działalnością sportową to nie klub sportowy. Podatnik, który je wspiera, nie może więc liczyć na ulgę sponsoringową – wyjaśnił dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej

Przepisy w tym zakresie jednak nie są jasne.

– Myślę, że przydałaby się nowelizacja dotycząca ulgi sponsoringowej i doprecyzowanie kręgu podmiotów ze świata sportu, którym podatnicy mogą przekazywać pieniądze, bo wątpliwości jest coraz więcej – mówi Grzegorz Kuś, radca prawny, doradca podatkowy w PwC (patrz: komentarz w ramce).

Preferencja podatkowa

Przypomnijmy, że ulga sponsoringowa, zwana też ulgą CSR (corporate social responsibility – społeczna odpowiedzialność biznesu), wynika z art. 26ha ustawy o PIT i art. 18ee ustawy o CIT. Pozwala ona odliczyć od podstawy opodatkowania dodatkowo 50 proc. kosztów uzyskania przychodów poniesionych m.in. na działalność sportową. Warunkiem skorzystania z ulgi jest więc m.in. to, aby wydatek został zaliczony do kosztów uzyskania przychodów. Jeżeli tak się stanie, podatnik może odjąć w sumie 150 proc. poniesionych kosztów, o ile spełni również inne ustawowe warunki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00