Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-06-05

Ile centralizacji w cyfryzacji

Nowoczesne narzędzia ułatwiają pracę samorządom terytorialnym, pozwalają też lepiej zaspokajać potrzeby mieszkańców, niosą za sobą nowe możliwości oraz oszczędności – podkreślali uczestnicy panelu dyskusyjnego „Sztuczna inteligencja i inne cyfrowe rozwiązania w służbie samorządu”

Samorządy od lat wdrażają nowe technologie cyfrowe. Zaczęły od e-usług, których rozwój ułatwiło im powstanie ogólnopolskiej platformy teleinformatycznej ePUAP w 2008 r., dziś wykorzystywanej również do rozwijania lokalnych rozwiązań cyfrowych. Samorządowcy wskazują jednak, że usługi znormalizowane, jak płacenie podatków, wyrabiane dokumentów, powinny podlegać ujednoliceniu, dlatego dobrze, gdy będą rozwijane za pośrednictwem centralnego systemu. Będzie to ułatwieniem dla urzędników oraz obywateli, a także obniży koszty cyfryzacji, bo nie trzeba będzie budować własnych rozwiązań. Natomiast usługi charakterystyczne dla danej gminy można, a nawet lepiej jest rozwijać cyfrowo przez lokalne aplikacje.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00