Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2024-05-28

Nieuczciwa reklama zasługuje na karę

Mój konkurent biznesowy sprzedaje produkt, który jest bardzo podobny do mojego. Propagując go na rynku, stosuje reklamę porównawczą. Co mogę w takim przypadku zrobić?

Większość przedsiębiorców konkuruje w sposób etyczny, reklamując swoje produkty i usługi, ale zdarzają się przypadki reklamy stanowiącej czyn nieuczciwej konkurencji. Do takiej są zaliczane niektóre rodzaje reklamy porównawczej. Jest ona dozwolona tylko wówczas, gdy nie jest sprzeczna z dobrymi obyczajami. Aby uznać ją za zgodną z nimi, musi spełniać wszystkie przesłanki wskazane w art. 16 ust. 3 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, np. rzetelnie porównywać towary lub usługi, które zaspokajają te same potrzeby lub są przeznaczone do tego samego celu albo w sposób obiektywny porównywać jedną lub kilka istotnych, typowych cech tych towarów i usług, do których może należeć także cena. W praktyce obrotu klasyczna reklama porównawcza, czyli taka, która porównuje dany produkt do innego określonego produktu konkretnego konkurenta, pojawia się stosunkowo rzadko. Znacznie częściej występują reklamy porównujące dany produkt do nieokreślonych „innych” ofert, w tym reklama superlatywna – „nasz produkt jest najlepszy”, „numer 1 wśród…”. I choć taka reklama nie jest reklamą porównawczą, to ma znamiona reklamy nieuczciwej, naruszającej przepisy, zwłaszcza w sytuacji, gdy reklamowany produkt nie ma szczególnych cech wspomnianych w przekazie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00