administracja
Założenie adresu do e-doręczeń to zgoda na taką przesyłkę
Takie rozwiązanie zaproponowali przedstawiciele samorządów podczas ubiegłotygodniowego spotkania z Ministerstwem Cyfryzacji. W ostatniej wersji projektowanej nowelizacji przepisów mowa jest o konieczności wyrażenia zgody przez obywatela na elektroniczne doręczenia.
– Ta zgoda to byłby dodatkowy obowiązek dla urzędów i organów – komentuje Patrycja Grebla-Tarasek, radca prawny Związku Powiatów Polskich (ZPP), która bierze udział w prekonsultacjach.
E-Doręczenia ruszają 1 października br. i do tego czasu urzędy centralne i samorządowe muszą założyć adres do doręczeń elektronicznych (ADE). Jednak do końca 2025 r. resort cyfryzacji proponuje okres przejściowy, w którym korzystanie z tej formy wysyłki będzie nieobowiązkowe. Wciąż ważą się losy m.in. relacji wysyłki za pomocą popularnej Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) do nowego narzędzia, zwłaszcza że obywatele nie będą musieli zakładać ADE.