Artykuł
Wygląd opakowań produktów można chronić nawet przy braku rejestracji prawa własności przemysłowej
Znane ciastka czy lody, a obok nich konkurencyjne zamienniki w opakowaniach, których wygląd nawiązuje do pierwowzoru. Taki widok na sklepowych półkach już nie dziwi, szczególnie gdy nawiązanie jest subtelne i ogranicza się do wykorzystania podobnego kształtu opakowania czy dominujących kolorów. Gorzej, gdy podobieństwo jest tak uderzające, że przeciętnemu odbiorcy trudno odróżnić od siebie towary. Przedsiębiorcy jednak mogą podjąć działania, które mogą ich uchronić przed nieuczciwą konkurencją.
Aby uchronić się przed ww. sytuacją, należy już na wstępnym etapie zadbać o ochronę projektu opakowań poprzez zastrzeżenie adekwatnego prawa własności przemysłowej. Wygląd zewnętrzny produktu może być chroniony w szczególności poprzez rejestrację wzoru przemysłowego, który chroni jego design. Możliwe jest również zgłoszenie graficznego lub słowno-graficznego znaku towarowego chroniącego grafikę bądź grafikę połączoną z napisami, które występują na opakowaniach produktów. Inną opcją jest zastrzeżenie tzw. przestrzennego znaku towarowego, który może chronić w szczególności kształt opakowania danego produktu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right