Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-02-14

Na celowniku e-sklepy oraz ich klienci

Dynamiczny rozwój e-commerce stwarza cyberprzestępcom coraz to nowe możliwości. Do cyberataków posuwa się czasami nawet rynkowa konkurencja

Szacuje się, że rosnąca branża e-commerce pada ofiarą już niemal jednej trzeciej wszystkich ataków cyberprzestępców. Do tego są one coraz bardziej wyrafinowane, choć wśród najbardziej popularnych pozostają te sprawdzone i dające najwięcej korzyści. Mowa o odmowie dostępu do usługi, czyli DOS (ang. Denial Of Service), gdzie cyberprzestępca stara się zająć całą dostępną moc serwera, na którym jest e-commerce lub marketplace.

– Można to porównać z rurami wodnymi, gdzie nagle ktoś, kto nie korzysta z prysznica, odkręca bardzo dużą liczbę kurków, tym samym znacząco zmniejszając lub całkowicie eliminując strumień dla potrzebujących. Przekładając to na informatykę, użytkownik nie będzie mógł dokonać zakupu, a tym samym firma handlowa odnotuje stratę – tłumaczy Andrzej Targosz, partner Bitspiration Booster, funduszu inwestującego m.in. w obszar cybersecurity.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00