uprawnienia
Są uwagi do wzoru wniosku o dodatek osłonowy
Nieprecyzyjne objaśnienia dotyczące wypełniania wniosku oraz niepełny katalog dochodów, które są wykazywane w dołączanym do niego oświadczeniu, to najważniejsze zastrzeżenia, jakie mają gminy do zaproponowanego wzoru tego formularza.
31 grudnia 2023 r. weszła w życie nowelizacja przepisów ustawy z 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 759 ze zm.). Zakłada ona, że samorządy będą w tym roku ponownie – po raz pierwszy robiły to w 2022 r. – wypłacać osobom uprawnionym specjalne świadczenie, będące odpowiedzią na rosnące ceny energii elektrycznej i opału. Do otrzymania dodatku osłonowego konieczne jest złożenie wniosku, ten zaś zgodnie z przepisami ustawy jest ustalany w rozporządzeniu. Jednak formularz, który był do tej pory stosowany, wymagał zmiany, dlatego Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało projekt rozporządzenia z nowym wzorem wniosku o dodatek osłonowy. Problem w tym, że do tej pory rozporządzenie nie zostało ogłoszone w Dzienniku Ustaw, więc na razie osoby zainteresowane uzyskaniem tego świadczenia nie mogą się o nie ubiegać (przy czym mają na to czas do 30 kwietnia br.).