Artykuł
obowiązki
Resort o bhp przy monitorach
Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej częściowo rozwiewa wątpliwości w kwestii finansowania okularów i soczewek. Nie daje natomiast jasnego stanowiska, czy sprawdzać wyposażenie w monitory lub podstawki przy pracy zdalnej
Na prośbę DGP resort rodziny wyjaśnił nowe przepisy dotyczące bhp dla stanowisk wyposażonych w monitory ekranowe. Wynikają one z nowelizacji rozporządzenia w tej sprawie (Dz.U. poz. 2367), która obowiązuje od 17 listopada br. Odpowiedź resortu rozwiewa jedynie część wątpliwości zgłaszanych przez pracodawców (pisaliśmy o nich w tekstach: „Pracodawcy będą refundować pracownikom soczewki”, DGP nr 216/2023, oraz „MRIPS: Masz wakat? Nie musisz dostosowywać stanowiska od razu”, DGP nr 227/2023).
Tego zabrakło
Kwestią, na której wyjaśnienie firmy czekały bodaj najbardziej, jest to, czy na stanowiskach pracy zdalnej trzeba zapewniać monitor lub podkładkę oraz klawiaturę i mysz. Niestety na to pytanie resort nie odpowiada wprost. Wskazał jedynie, że wyposażenie w taki sprzęt jest konieczne w przypadku stosowania systemów przenośnych przeznaczonych do użytkowania na danym stanowisku pracy co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy. Firmy miały nadzieję, że ministerstwo potwierdzi ich zapatrywanie. Czyli że w tej kwestii wystarczy samo oświadczenie pracownika, że jego stanowisko spełnia wymogi w zakresie monitora lub podstawki. Wobec milczenia resortu wiele z nich zapewne będzie bazować na oświadczeniach, nie weryfikując, czy pracownik faktycznie ma dany sprzęt na biurku.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right