Artykuł
infrastruktura
Trzeci pas za miliardy
Przy przebudowach dróg trzeba brać pod uwagę rozwój kolei, która zmniejsza ruch samochodowy – apelują eksperci
Drogowcy szykują się do poszerzania trasy A4 z Dolnego Śląska do Tarnowa. Według ekspertów nowy rząd musi zweryfikować te plany, bo kolejny pas nie wszędzie jest potrzebny
Odchodzący minister infrastruktury Andrzej Adamczyk dał zielone światło do rozpoczęcia przygotowań do poszerzania autostrady A4 z Krakowa do Tarnowa o trzeci pas ruchu. Resort argumentuje, że to konieczna inwestycja, bo w ostatnim czasie dość szybko wzrasta ruch na tej trasie. Do 2028 r. zaplanowane są przygotowanie koncepcji rozbudowy oraz uzyskanie decyzji środowiskowej. Inwestycja ma być realizowana w latach 2031–2034. W tym samym czasie poszerzenia o dodatkowe pasy autostrada A4 ma się doczekać na aż 460-kilometrowym odcinku między Krzyżową na Dolnym Śląsku a Tarnowem. W ostatnich miesiącach minister Adamczyk podobne programy inwestycyjne podpisał dla dwóch innych małopolskich odcinków A4 – pomiędzy Krakowem i Katowicami oraz dla starszego fragmentu Południowej Obwodnicy Krakowa. Przebudowa A4 pochłonie gigantyczne pieniądze. Na dobudowę trzeciego pasa między Wrocławiem a Tarnowem w rządowym programie budowy dróg zapisano aż 27 mld zł.