Artykuł
Dobrostan ponad wszystko
Benefity pracownicze przechodzą ewolucję. Ważne są nie tylko korzyści, które dają, lecz także to, czy pozwolą osiągnąć wytyczony cel – mówią Piotr Szostak, dyrektor zarządzający ds. strategii i rozwoju produktu, oraz Paweł Kornosz, dyrektor zarządzający ds. platform kafeteryjnych Benefit Systems
Czy pandemia zmieniła podejście do benefitów pozapłacowych?
Piotr Szostak: Zdecydowanie tak. I jest to widoczne zarówno po stronie pracowników, jak i pracodawców.
Co się zmieniło?
Piotr Szostak: Po pandemii inaczej podchodzimy do życia, w związku z tym zmieniło się także nasze postrzeganie pracy. Zarobki nadal są ważne, ale już nie najważniejsze. Na znaczeniu, zwłaszcza w przypadku pokolenia Z, zyskał dobrostan, zarówno ten fizyczny, jak i psychiczny. Młodym ludziom zależy na tym, by dobrze się czuć w firmie. Dlatego to właśnie ta generacja może obecnie wpłynąć na pracodawcę, gdy nie odpowiada im kultura organizacyjna firmy, a ich dobrostan, zwłaszcza ten psychiczny, nie jest właściwie wspierany.
Pracownicy oczekują większej elastyczności w zakresie benefitów pozapłacowych – mówi