Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-10-10

internet

Nieletni influencerzy w prawnej próżni

Rodzice mogą wykorzystywać dzieci do zarabiania w sieci. Nie ma jasnych przepisów, które wyznaczają im granice. Nad rekomendacjami pracują europejskie organy ochrony danych

Bohater youtube’owego kanału „Siema Tu Marcel” ma siedem lat i właśnie poszedł do pierwszej klasy. Pierwsze wideo z jego udziałem pojawiły się w sieci cztery lata temu, dobijając do 7,5 mln wyświetleń. Konto na YT ma także jego siostra Lenka. Ona w lipcu skończyła 13 lat i może pochwalić się zasięgiem regularnie przekraczającym milion wyświetleń. Oba ich konta prowadzą rodzice. Podobnie jak wideoblog Marcela Mazura, który zaczął jako siedmiolatek siedem lat temu (i on jest częścią rodzinnego konglomeratu; konta mają też starszy brat i tata). Podobnych przykładów są w polskim internecie dziesiątki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00