Artykuł
Urząd przyjmujący wniosek musi pilnować, czy ofertę zatwierdziły osoby uprawnione do reprezentacji podmiotu
Regionalna izba obrachunkowa podważyła udzielenie dotacji w trybie otwartego konkursu ofert dla stowarzyszenia prowadzącego orkiestrę miejską. Uznała za wadliwe przyjęcie przez nasz urząd gminy oferty, która była podpisana jedynie przez prezesa stowarzyszenia, podczas gdy według zapisów w Krajowym Rejestrze Sądowym oświadczenia ma on składać wspólnie ze skarbnikiem. Czy rzeczywiście to błąd, który unieważnia dotację? Czy można się odwołać od ustaleń RIO?
Z kontekstu pytania należy wnioskować, że chodzi o dotacje udzielane w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (dalej: u.d.p.p.w.). W jej art. 13 ust. 1‒2 postanowiono, że organ administracji publicznej zamierzający zlecić realizację zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ogłasza otwarty konkurs ofert. Termin do składania ofert nie może być krótszy niż 21 dni od dnia ukazania się ogłoszenia. Owo ogłoszenie otwartego konkursu ofert powinno zawierać informacje o: 1) rodzaju zadania; 2) wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację tego zadania; 3) zasadach przyznawania dotacji; 4) terminach i warunkach realizacji zadania; 5) terminie składania ofert; 6) trybie i kryteriach stosowanych przy wyborze ofert oraz terminie dokonania wyboru ofert; 7) realizowanych przez organ administracji publicznej w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 u.d.p.p.w.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right