Artykuł
orzeczenie
Reklama internetowa na nowo
Wyrok w wieloletnim sporze między firmami Cinkciarz.pl a Currency One może z czasem doprowadzić do zmiany sposobu korzystania z Google Ads
Sąd Okręgowy w Poznaniu nakazał pozwanej spółce Currency One zaniechanie używania oznaczeń słownych tożsamych i podobnych do nazwy powoda jako słów kluczowych przy definiowaniu reklam w Google Ads – we wszystkich pozytywnych typach dopasowania, jak również w treściach takich reklam. Oprócz nazw cinkciarz.pl i Cinkciarz.pl wyrok obejmuje też słowa z literówkami: cinkciarz, Cinkciarz, cinciarz, cinkciaz, cinckarz, cinkciarzpl, cinkierzy, cinkirz, cinzcak.
Na rzecz powoda zasądzono 2,2 mln zł oraz zwrot czterech piątych kosztów procesu. Ponadto Currency One ma wpłacić 40 tys. zł na rzecz Instytutu Książki. DGP, jako pierwszy, poznał treść uzasadnienia orzeczenia.
– To pierwszy w Polsce przypadek zasądzenia odszkodowania za naruszenia dokonywane za pośrednictwem usługi Google Ads – mówi o wyroku Janusz Mazurek, radca prawny i partner w kancelarii SSW Pragmatic Solutions Spaczyński, Szczepaniak, Okoń – reprezentującej powoda (Cinkciarz.pl). Dodaje, że nieliczne wcześniejsze orzeczenia zapadłe w podobnych sprawach ograniczały się do zakazu używania nazw konkurencyjnych podmiotów jako słów kluczowych w reklamie internetowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right