Artykuł
Uchwałę dotyczącą dotacji na usuwanie azbestu najlepiej przesłać do oceny i wojewodzie, i RIO
Na ostatniej sesji rady gminy uchwalono regulamin likwidacji odpadów zawierających azbest (z elewacji, dachów itp.). Uchwała zawiera m.in. przepisy dotacyjne. Przepisy obligują gminę do przekazania uchwały w terminie siedmiu dni – do właściwego organu. Mamy jednak wątpliwość, któremu z organów nadzoru wysłać uchwałę – czy regionalnej izbie obrachunkowej (bo dotyczy m.in. przepisów finansowych), czy wojewodzie (bo zawiera także inne przepisy niezwiązane z finansowaniem).
Rada gminy zapewne przyjęła wspomniany regulamin odbioru odpadów zawierających azbest na podstawie upoważnienia ustawowego z art. 403 prawa ochrony środowiska. Z tego przepisu wynika m.in., że finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o którym mowa w ust. 1 i 2, może polegać na udzielaniu dotacji celowej w rozumieniu ustawy o finansach publicznych z budżetu gminy lub budżetu powiatu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych (w szczególności: osób fizycznych, wspólnot mieszkaniowych, osób prawnych, przedsiębiorców) oraz jednostek sektora finansów publicznych będących gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi (ust. 4). Zasady udzielania dotacji celowej, o której mowa w ust. 4, obejmujące w szczególności kryteria wyboru inwestycji do finansowania lub dofinansowania oraz tryb postępowania w sprawie udzielania dotacji i sposób jej rozliczania określa odpowiednio rada gminy albo rada powiatu w drodze uchwały (ust. 5). Udzielenie dotacji celowej następuje na podstawie umowy zawartej przez gminę lub powiat z podmiotami określonymi w ust. 4 (ust. 6).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right