Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-07-06

finanse

Niesłusznie pobrane pieniądze będą łatwiej zwracane

Nowe unijne przepisy mogą położyć kres bankowym unikom w zwracaniu klientom środków, które wyłudzono w wyniku nieautoryzowanych transakcji. Nie będzie już można odmawiać z automatu

Jak informuje rzecznik praw obywatelskich, do jego biura spływa coraz więcej skarg poszkodowanych przez nieautoryzowane transakcje. Petenci żalą się, że banki odmawiają rozpatrywania ich reklamacji i skazują na uciążliwą drogę sądową. Profesor Marcin Wiącek stwierdza, że wbrew obowiązującemu prawu ,,cały ciężar udowodnienia, że doszło do transakcji bez akceptacji klienta, bank przerzuca na klienta”. Ma to wynikać z błędnej transpozycji do polskiego prawa unijnej dyrektywy 2015/2366 w sprawie usług płatniczych (PSD2) i związanych z tym wątpliwości interpretacyjnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00