Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-06-20

administracja publiczna

Najpierw e-urzędy, papierowy obieg w ostateczności

Ministerstwo Cyfryzacji chce wprowadzić zasadę prymatu komunikacji elektronicznej z podmiotami publicznymi. Samorządy popierają kierunek zmian, ale zwracają też uwagę na problemy kadrowe

Prawdziwą rewolucję w kontaktach obywateli z podmiotami publicznymi zakłada projekt nowelizacji ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego przekazany przez resort cyfryzacji do prekonsultacji. Celem jest zelektronizowanie całości tych kontaktów, a nie tylko ich poszczególnych elementów czy etapów, jak jest to obecnie. „Powstanie nowa jakość obsługi, której wynikiem będzie np.: wirtualny urząd skarbowy, wirtualny urząd dzielnicy/gminy/starostwa” – czytamy w ocenie skutków regulacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00