Artykuł
analiza
Trzeba informować o polityce szkoleniowej – czyli o czym?
W nowych przepisach kodeksu pracy, a konkretnie w art. 26 par. 3 lit. k, przewidziano, że pracodawca ma obowiązek poinformować pracownika o „prawie pracownika do szkoleń, jeżeli pracodawca je zapewnia, w szczególności o ogólnych zasadach polityki szkoleniowej pracodawcy”. Z przepisów nie wynika, czym ta polityka szkoleniowa jest.
W moim przekonaniu zacytowane zdanie z kodeksu jest nie tylko niezrozumiałe, lecz także logicznie błędne. Niezrozumiałe dlatego, że – jak czytamy – pracodawca nie ma obowiązku informować pracownika o treści polityki szkoleniowej, ale o jej „ogólnych zasadach”. Co prawda słowo „zasada” ma liczne znaczenia, ale najczęściej jednak przez zasady rozumiemy normy ogólne. Tym samym zwrot „ogólne zasady” oznacza, że pracodawca ma obowiązek poinformować „ogólnie o ogólnych normach”.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right