Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-05-09

prawa konsumentów

Klient ma mieć gwarancję usunięcia usterki

Nawet do 10 lat po zakupie producent będzie zobowiązany do naprawienia niektórych urządzeń – planuje Komisja Europejska. Ma to zapobiegać masowemu wyrzucaniu sprzętu

Unia Europejska ma ambitny plan, by do 2050 r. gospodarki państw członkowskich osiągnęły neutralność klimatyczną. Jednym z priorytetów KE, które mają pomóc w osiągnięciu tego celu, jest projekt dyrektywy w sprawie wspólnych zasad promujących naprawę towarów. W kwietniu rozpoczęły się w Radzie UE prace nad wnioskiem KE dotyczącym tego projektu. Ze strony Polski bierze w nich udział Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK przychyla się do spostrzeżeń KE, że przedwczesne pozbywanie się towarów konsumenckich nadających się do naprawy skutkuje wzrostem ilości odpadów i emisji gazów cieplarnianych oraz przyczynia się do zwiększenia popytu na cenne zasoby do produkcji nowych towarów. Widzimy również, że niedostateczna dostępność naprawy może negatywnie wpłynąć na dokonywane przez konsumentów decyzje konsumenckie. Prace nad dyrektywą są na wstępnym etapie, dlatego obecnie analizujemy przewidywane rozwiązania – informuje UOKiK.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00