Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-04-18

aktualności

Klient może przywieźć reklamowany produkt do sklepu, choć nie musi

Jeśli konsumentowi zepsuje się kupiony towar, to przedsiębiorca w ramach reklamacji ma obowiązek go odebrać, naprawić i dostarczyć z powrotem. Tak stanowi obowiązująca od tego roku dyrektywa Omnibus. W praktyce jednak nie jest to takie oczywiste

– W styczniu kupiłem w jednym z marketów elektronicznych konsolę do gier. Po krótkim użytkowaniu okazało się, że działa ona wadliwie. W biurze obsługi klienta usłyszałem, że mam dostarczyć produkt do sklepu, w którym go nabyłem. Po złożeniu reklamacji poprosiłem, aby towar został do mnie odesłany przesyłką kurierską. Powiedziano mi, że muszę go odebrać osobiście – usłyszeliśmy od jednego z naszych czytelników. Jak sprawdziliśmy, dzwoniąc na infolinie kilku sklepów, nie był to odosobniony przypadek. Tymczasem, jak przypominają prawnicy, taka praktyka nie jest zgodna z obowiązującą od 1 stycznia 2023 r. ustawą z 4 listopada 2022 r. o zmianie ustawy o prawach konsumenta, ustawy – Kodeks cywilny oraz ustawy – Prawo prywatne międzynarodowe (Dz.U. 2022 poz. 2337; dalej: u.p.k.), implementującą do polskiego prawa dyrektywy: cyfrową, towarową oraz Omnibus.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00