Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-04-18

internet

Nie zjeść ciasteczka i nie mieć ciasteczka

RODO nie wyklucza modelu biznesowego, w którym serwis stawia użytkownika przed wyborem wykupienia subskrypcji albo zapłacenia za dostęp swoimi danymi. Diabeł tkwi jednak w szczegółach

Organizacja NYOB (nazwa pochodzi od wyrażenia „none of your business”, czyli „nie twój interes”) w 2021 r. poskarżyła się na kilka austriackich i niemieckich serwisów internetowych. Aby uzyskać dostęp do ich treści, użytkownik musi albo zgodzić się na ciasteczka (pliki, po których jest rozpoznawany i śledzony) albo wykupić subskrypcję. NYOB uważa taki model biznesowy za niezgodny z RODO i domaga się jego zakazania, argumentując, że opłata pozwalająca korzystać z serwisu bez udostępniania danych znacznie przewyższa ich wartość.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00