Wykorzystanie informacji z internetu w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
Zarówno zamawiający, jak i wykonawcy dzięki internetowi mają dostęp do szerokiego zakresu informacji, dokumentów, oświadczeń itp. Praktyka ukazuje, że przy udzielaniu zamówień publicznych mogą być wykorzystane m.in. zamieszczone na internetowych stronach producentów lub dystrybutorów informacje oraz filmy czy artykuły prasowe opublikowane online. Przepisy ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1710; ost.zm. Dz.U. z 2022 r. poz. 2185; dalej: p.z.p.) i aktów wykonawczych do niej nie regulują kompleksowo i całościowo materii wykorzystywania informacji zamieszczonych w internecie w toku udzielania zamówień publicznych – czego konsekwencją są liczne pytania i wątpliwości zgłaszane przez uczestników szkoleń.
O co pytają na szkoleniach
Samodzielne pobieranie dokumentów przez zamawiającego
problem Czy zamawiający może być zobowiązany do samodzielnego pobrania dokumentów zamieszczonych w internecie, jeżeli w dokumentacji zamówienia nakazał wykonawcom przekazanie zaświadczeń, oświadczeń lub innych oficjalnych dokumentów pochodzących od podmiotów publicznych?