Artykuł
ochrona środowiska
Widmo chaosu w raportowaniu o jakości powietrza oddalone
Samorządy zgłosiły wiele uwag do nowych zasad dotyczących zarówno przekazywanych danych o zanieczyszczeniu powietrza, jak i sposobu raportowania. Resort klimatu przychylił się do kluczowych postulatów
Wydanie nowego rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przekazywania informacji dotyczących zanieczyszczenia powietrza jest konieczne w związku z ubiegłoroczną nowelizacją prawa ochrony środowiska (Dz.U. z 2022 r. poz. 1576).
Nowe zadania dla samorządów
Nowelizacja wprowadziła m.in. obowiązek przekazywania przez zarząd województwa ministrowi klimatu już nie tylko informacji o uchwaleniu przez sejmik województwa programu ochrony powietrza, sprawozdań okresowych i końcowych z jego realizacji, lecz także wiadomości o aktualizacji programu, a także sprawozdań okresowych oraz końcowych z jej realizacji. Nowe obowiązki wyznaczono również wójtom, burmistrzom, prezydentom miast i starostom. Do 15 lutego, za poprzedni rok kalendarzowy, mają przekazywać, w zakresie swojej właściwości, zarządowi województwa oraz wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska sprawozdanie okresowe z realizacji programu ochrony powietrza i
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right