Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2023-01-17

Gmina nie powinna przyjmować korekty rozliczenia dotacji, gdy przedszkole zmieniło rodzaje wydatków

Przedszkole złożyło rozliczenie dotacji za 2022 r. Wskazano w nim wydatki, które nie powinny być pokrywane z dotacji, więc te pieniądze powinny być zasadniczo zwrócone do budżetu gminy. Jednak ostatnio przedszkole złożyło korektę tego rozliczenia – ze wskazaniem wydatków, które mogłyby ewentualnie zostać pokryte dotacją. Jako podstawę złożenia korekty wskazano ordynację podatkową. Uchwała dotacyjna naszej gminy nie przewiduje składania korekt, a wydatki wskazane w korekcie nie są udokumentowane rachunkami. Czy w tej sytuacji gmina musi uwzględnić korektę?

Podstawę prawną do przyjęcia tzw. uchwały dotacyjnej stanowi art. 38 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych (dalej: u.f.z.o.). W jego ust. 1 postanowiono, że organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego, w drodze uchwały, ustala tryb udzielania i rozliczania dotacji, o których mowa w art. 15‒21, 25, 26, 28‒31a i 32, oraz tryb przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania. W tym mieści się również zakres danych, które powinny być zawarte we wniosku o udzielenie dotacji i w rozliczeniu jej wykorzystania, termin przekazania informacji o liczbie odpowiednio dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, uczniów, wychowanków, uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych lub słuchaczy kwalifikacyjnych kursów zawodowych, o których mowa w art. 34 ust. 2, oraz termin i sposób rozliczenia wykorzystania dotacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00