Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2022-10-03

Interes klienta jest ważniejszy od interesu banków

Rzecznik finansowy, NBP oraz UOKiK apelują o porzucenie pomysłu nowelizacji przepisów dotyczących transakcji nieautoryzowanych. Ich prokonsumenckie podejście może być jednak niezgodne z unijną dyrektywą

Konsument miałby mniejsze szanse na odzyskanie swoich środków, które zostały wyprowadzone z rachunku płatniczego w wyniku transakcji nieautoryzowanej. Musiałby udowodnić, że to nie on, ale oszust wprowadził jego dane uwierzytelniające - taki byłby efekt nowelizacji przepisów dotyczących transakcji nieautoryzowanych, zdaniem Marty Kightley, wiceprezes Narodowego Banku Polskiego.

Podobne wątpliwości ma Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, oraz Paweł Zagaj, zastępca rzecznika finansowego. Chodzi o projekt nowelizacji ustawy o usługach płatniczych oraz ustawy - Prawo dewizowe (numer z wykazu UD52).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00