Artykuł
inwestycje
Tunel pod Łodzią przebiją jeszcze później
Gdyby nie kosztowna pomoc ze strony PKP PLK inwestycja już dawno zakończyłaby się klapą – mówią eksperci
Budowa podziemnego przejazdu dla pociągów, która miała się skończyć dziewięć miesięcy temu, przeciągnie się przynajmniej do 2024 r.
To jedna z najważniejszych i najdroższych inwestycji kolejowych w Polsce. Po rozszerzeniu w 2021 r. kontraktu o realizację trzeciej podziemnej stacji (Łódź Koziny) jego wartość wzrosła do prawie 1,8 mld zł. Z budową, która według pierwotnej umowy powinna się skończyć w grudniu 2021 r., znowu są jednak kłopoty. W ostatnich tygodniach na placu robót prawie nic się dzieje. Wstrzymana została praca dwóch tarcz drążących tunele. Rosną zaległości finansowe wobec podwykonawców ze strony odpowiedzialnego za inwestycję Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego.