Artykuł
edukacja
Rok do poprawki
Wiedza, ilu uczniów nie zdało lub zostało warunkowo przepuszczonych, wydaje się kluczowa dla oceny jakości nauczania
Najwcześniej pod koniec września znana będzie liczba uczniów repetujących klasę – informuje resort edukacji. Ale ustalenie jej nie będzie proste, bo z sondy DGP wśród samorządów i kuratoriów wynika, że nie mają one obowiązku gromadzenia takich informacji
Nie znamy liczby uczniów, którzy zostali na drugi rok w tej samej klasie – mówią nam samorządy. Odsyłają do kuratoriów i dyrektorów szkół. Te pierwsze odpowiadają, że zakres ich kompetencji nie obejmuje tej sprawy, ci drudzy – że ani organ prowadzący, ani organ sprawujący nadzór pedagogiczny nie wymagają od nich przekazywania takich danych. Tymczasem wiedza, ilu uczniów nie zdało lub zostało warunkowo przepuszczonych, wydaje się kluczowa dla oceny jakości nauczania, choćby w kontekście skutków nauczania zdalnego.