UOKiK podpowiada, jak weryfikować opinie w sieci
Implementacja dyrektywy Omnibus nałoży na firmy nakaz sprawdzania wiarygodności zamieszczanych komentarzy konsumentów. Obowiązek ten budzi obawy przedsiębiorców
Grupa posłów z partii Porozumienie dostrzegła, że projekt nowelizacji ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw (skierowany do I czytania w Sejmie; druk nr 2476) nakłada na przedsiębiorców dość niejasny obowiązek w kwestii moderowania komentarzy konsumentów.
Chodzi o regulacje mające wdrożyć część postanowień tzw. dyrektywy Omnibus. A zwłaszcza o przepis nakazujący firmom e-commerce, które chcą prezentować w sieci opinie klientów, by podejmowały „proporcjonalne i uzasadnione kroki” w celu sprawdzenia publikowanych treści. Działania te mają zapewnić, że komentarze faktycznie pochodzą od klientów, którzy nabyli bądź korzystali z ocenianego produktu.