Złota Piłka częściowo się obroniła
Organizacja ceremonii sygnowanej określonym znakiem towarowym wypełnia przesłankę używania tego oznaczenia w klasie odnoszącej się do usług rozrywkowych - orzekł Sąd Unii Europejskiej.
Sprawa dotyczyła francuskiej spółki Les Éditions P. Amaury posiadającej prawa związane z Ballon d’Or (nagrodą przyznawaną najlepszemu piłkarzowi roku, w Polsce znaną pod nazwą Złota Piłka). W 2006 r. podmiot zarejestrował w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) oznaczenie słowne „BALLON D’OR” jako unijny znak towarowy. Rejestracja dotyczyła m.in. usług telekomunikacyjnych, materiałów drukowanych, książek, magazynów, a także usług polegających na organizacji zawodów sportowych i wręczaniu nagród, usług rozrywkowych, transmisji i montażu programów telewizyjnych, produkcji spektakli lub filmów, publikacji książek, magazynów, czasopism lub gazet.