Artykuł
Loot boksy coraz bliżej uregulowania
Organizacje konsumenckie z kilkunastu państw członkowskich apelują o przyjęcie przepisów chroniących konsumentów przed manipulacyjnymi technikami stosowanymi przez producentów gier komputerowych. Chodzi o sprzedawane przez nich losowe skrzynki z treściami cyfrowymi
Norweski urząd ochrony konsumentów (NCC) opublikował raport „Insert Coin” dotyczący tzw. loot boksów. Zaapelował w nim do unijnych regulatorów o podjęcie działań legislacyjnych - w tym m.in. zakazanie stosowania mechanik wywierających presję na konsumentach do zakupu losowych treści mających zwiększać szanse na ukończenie danego tytułu lub wyrobienie sobie przewagi nad innymi graczami (pay-to-win).
Pod raportem podpisało się 20 organizacji konsumenckich z 18 krajów Unii Europejskiej - w tym rodzima Federacja Konsumentów. Norwegowie zarzucają niektórym producentom gier stosowanie zwodniczego i agresywnego marketingu przy projektowaniu loot boksów oraz wykorzystywanie mechanizmów psychologicznych żywcem wyjętych z maszyn wrzutowych (np. jednorękich bandytów), na które szczególnie wrażliwe mogą być osoby nieletnie i przejawiające skłonności do uzależnienia od hazardu.