Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2022-05-09

O co księgowi pytają na szkoleniach

aplikacja e-sprawozdania finansowe

Klient zgłasza nam problem z wysłaniem swojego sprawozdania do Krajowej Administracji Skarbowej. Walidacja w oprogramowaniu jest prawidłowa. Co należy w tej sytuacji zrobić?

Podatnicy podatku dochodowego od osób prawnych niewpisani do Krajowego Rejestru Sądowego do rejestru przedsiębiorców mają obowiązek przekazać zatwierdzone sprawozdanie finansowe w ciągu 15 dni od jego zatwierdzenia. Robi się to za pomocą oprogramowania zintegrowanego z systemem księgowym lub za pomocą aplikacji KAS dostępnej na stronie podatki.gov.pl. Aplikacja e-Sprawozdania Finansowe umożliwia zarówno sporządzanie, jak i wysyłkę sprawozdania finansowego w formie ustrukturyzowanej do szefa KAS. Szczególnie mniejsze podmioty korzystają z tej opcji. Wysłanie sprawozdania nie zawsze jest łatwe, ponieważ czasem pojawiają się komunikaty o błędach. Dlatego nawet Ministerstwo Finansów informuje, że błąd podczas wysyłki sprawozdania finansowego może być spowodowany następującymi przyczynami:

  • strona z aplikacją jest otwarta w więcej niż jednej karcie przeglądarki,
  • strona z aplikacją jest otwarta w więcej niż jednej przeglądarce,
  • od momentu wejścia do aplikacji (kliknięcia „wyślij sprawozdanie”) do momentu kliknięcia „wyślij” upływa więcej niż godzina (wygasa sesja).

Można wskazać zatem, że wystarczy zamknięcie dodatkowych kart przeglądarki (jeśli jest w nich otwarta aplikacja) lub dodatkowych przeglądarek. Należy też zamknąć inne przeglądarki, jeżeli podczas wysyłania sprawozdania trwa praca na kilku przeglądarkach internetowych. Przy czym MF wskazało, że błąd pojawia się wtedy, gdy próbuje się wysłać sprawozdanie, mając aplikację otwartą w wielu przeglądarkach. MF poinformowało też, że sesja pracy aplikacji nie powinna trwać dłużej niż godzinę od momentu rozpoczęcia procedury wysyłania sprawozdania do kliknięcia „wyślij”. Ministerstwo zaleca używanie określonych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Microsoft Edge. Błąd może się pojawić wtedy, gdy korzysta się z innych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00