Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2022-03-08

Zamówienia publiczne: wymogi dotyczące aut elektrycznych

Ustawa z 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 110; ost.zm. Dz.U. z 2021 r. poz. 2269; dalej: ustawa o elektromobilności) nałożyła na zamawiających publicznych obowiązki zapewnienia minimalnych poziomów udziału tzw. czystych pojazdów (nisko- i zeroemisyjnych) w całkowitej liczbie pojazdów objętych zamówieniami publicznymi. Przede wszystkim od 1 stycznia 2022 r. zamówienia zlecane przez gminy liczące powyżej 50 tys. mieszkańców, których wartość przekracza 130 tys. zł netto (czyli próg stosowania ustawy), mogą być realizowane tylko przez podmioty, których flota użytkowa w co najmniej 10 proc. składa się z pojazdów elektrycznych lub napędzanych gazem ziemnym. Docelowo ww. próg od 1 stycznia 2025 r. ma ulec zwiększeniu od 30 proc. Powyższe wynika z art. 68 ust. 3 ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Warto również odnotować, że obowiązki zapewnienia określonych limitów procentowych floty tzw. czystych pojazdów dotyczą nie tylko miast powyżej 50 tys. mieszkańców, ale i

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00