Artykuł
Przyczyny odrzucenia oferty muszą być znane
Odrzucając ofertę, zamawiający powinien szczegółowo wskazać powody, jakie zaważyły na jego decyzji. Jeśli jakieś pominie, to nie może następnie przywoływać ich podczas rozprawy przed Krajową Izbą Odwoławczą - stwierdził Sąd Okręgowy w Warszawie.
Sprawa dotyczyła przetargu zorganizowanego przez szpital na usługę żywienia pacjentów. Postawiono w nim warunek posiadania kuchni, dla której inspektor sanitarny wydał decyzję potwierdzającą spełnianie wymagań dotyczących higieny wraz z zezwoleniem na prowadzenie żywienia zbiorowego i realizację usługi w systemie cateringowym. Zamawiający zakwestionował spełnianie tego warunku przez jedną z firm, które złożyły ofertę. Uznał, że wymagane zaświadczenie wystawiono bowiem na innego przedsiębiorcę, a na dodatek kuchnia jest w trakcie remontu. Oferent przedstawił wyjaśnienia, w których tłumaczył, że zmiana lidera prowadzącego kuchnię (dzierżawcy) dotyczyła jedynie konkretnego zakresu działalności, zaś remont nie uniemożliwia produkcji żywności. Na wszelki wypadek dołączył jednak zaświadczenia odnoszące się do innych kuchni, w dwóch dodatkowych lokalizacjach. Zamawiający wyjaśnień nie uznał, ale w decyzji o odrzuceniu oferty nie wskazał dlaczego. Jako jedyny powód podał zmianę treści oferty poprzez wskazanie kuchni w dwóch innych lokalizacjach niż pierwotna.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right