Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2021-11-01

Trwają kontrole w branży odpadowej. Zaskakujące i z problemami

Gminy masowo sprawdzają przedsiębiorców zajmujących się odbieraniem odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Nadrabiają zapomniany obowiązek. Do niektórych pukają przedstawiciele nawet kilku samorządów jednocześnie

Chodzi o kontrole firm, które są wpisane do rejestru działalności regulowanej (RDR) w gminie (czyli odbierające odpady komunalne od mieszkańców i firm). Artykuł 9u ust. 1a ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 888; ost.zm. Dz.U. z 2021 r. poz. 1648), dodany nowelizacją z 6 września 2019 r., mówi, że podmioty wpisane do RDR muszą być kontrolowane przynajmniej raz na dwa lata. Pierwsze kontrole, od wejścia w życie tego przepisu, jednostki samorządu terytorialnego miały przeprowadzić w tym roku z upływem 6 września br. Wiele z nich jednak o tym zapomniało i teraz nadrabiają zaległości - szczególnie że kary za niezrealizowanie ustawowego obowiązku grożą także włodarzom. A ten sprowadza się do sprawdzenia, czy firmy spełniają wymogi rozporządzenia z 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. poz. 122; dalej: rozporządzenie).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00