Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2021-10-11

Co robić, gdy opóźnienia dostaw komplikują przetargi

Na każdym etapie postępowania o zamówienie publiczne należy sprawdzać, czy nie będzie problemów z terminowym otrzymaniem surowców i produktów. Czasem już po wyborze oferty korzystniejszym rozwiązaniem może się okazać rezygnacja z podpisania umowy, nawet kosztem utraty wadium

Jedną z konsekwencji epidemii COVID-19 - a może odreagowania po wcześniejszych ograniczeniach - są pogłębiające się problemy z łańcuchami dostaw. W efekcie problemem dla wykonawców realizujących zamówienia publiczne są już nie jak jeszcze w ubiegłym roku roku lockdown czy blokady granic, niedostępność pracowników na kwarantannie, ale przede wszystkim kłopoty z globalnym deficytem surowców, podzespołów, komponentów, zwłaszcza elektronicznych. Najbardziej dotknięte problemem branże to m.in. elektronika użytkowa, komputery i podzespoły, a także pojazdy (zwłaszcza osobowe). Na realizację dostawy od producentów czy importerów czeka się niejednokrotnie wiele miesięcy. Co więcej, wykonawcy goniąc za zdobyciem zamówienia, niestety często na własne życzenie stawiają się w problematycznych sytuacjach - zarówno w trakcie procedur przetargowych, jak i w fazie zawarcia i realizacji umów o zamówienie publiczne.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00