Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2021-10-02

Jakie nowości wprowadził SLIM VAT 2

Od 1 października br. obowiązuje ustawa z 11 sierpnia 2021 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy - Prawo bankowe (Dz.U. poz. 1626), określana jako SLIM VAT 2, przy czym część jej unormowań jest stosowana już od 7 września br. Mimo że druga odsłona pakietu zmian upraszczających jest mniej obszerna niż pierwsza, to również pojawiają się wątpliwości co do sposobu ich stosowania. W trakcie szkoleń zadawane są pytania nie tylko dotyczące przepisów, które weszły w życie w trakcie września, lecz także tych obowiązujących od października.

Nawet wyczekiwane zmiany, których celem było dostosowanie prawa krajowego do wspólnotowego, dotyczące zagadnień i instytucji, o których mówiły orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości UE, budzą pewne wątpliwości uczestników szkoleń. Okazuje się, że polski prawodawca odczytuje niektóre poglądy prezentowane w wyrokach sądu unijnego inaczej niż doradcy podatkowi i podatnicy, co już wkrótce może być kością niezgody i powodem do kolejnych sporów fiskalnych.

Liczba pytań, jakie pojawiają się przy tak w gruncie rzeczy niezbyt obszernej nowelizacji i na dodatek mającej na celu m.in. upraszczanie zasad stosowania VAT, może trochę niepokoić. Jednak już przy okazji pierwszej odsłony SLIM VAT przekonaliśmy się, że nawet w przypadku zmian przewidujących uproszczenia dla podatników konieczne może się okazać wydanie objaśnień ministra finansów. Pozostaje mieć nadzieję, że przy SLIM VAT 2 nie będzie to konieczne, ale z pewnością pomocne w stosowaniu tych regulacji będą zaprezentowane odpowiedzi na pytania uczestników szkoleń.

O co księgowi pytają na szkoleniach

Dostawa łańcuchowa z polskim sprzedawcą towaru jako organizatorem wysyłki

problem Nasze biuro obsługuje przedsiębiorcę, który dokonuje dostawy towarów do kontrahentów z Unii Europejskiej oraz z państw trzecich, w przypadku których towar jest dostarczany do innego podmiotu niż jego bezpośredni klient. Jak należy opodatkować taką dostawę? Czy podlega ona rozliczeniu w polskim VAT?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00