Artykuł
Nowe prawo hamuje budowę dróg
Na trzy inwestycje dotyczące dróg ekspresowych złożono już skargi na podstawie nowych przepisów środowiskowych. Eksperci wskazują, że takie interwencje oznaczają opóźnienia liczone w miesiącach, a nawet latach
Trzy miesiące od wejścia w życie nowelizacji ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie (Dz.U. z 2021 r. poz. 784) dającej organizacjom ekologicznym większe możliwości interwencji w przypadku inwestycji o znaczącym wpływie na środowisko ziszczają się obawy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) i deweloperów. Jak pisaliśmy wcześniej („Inwestycje z nową przeszkodą” DGP nr 91/2021), od początku obawiali się oni związanych z nowymi przepisami utrudnień, wydłużenia inwestycji i wzrostu kosztów.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje DGP, że są już pierwsze skargi na decyzje wydane przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska (GDOŚ). Dotyczą trzech inwestycji: S10 Bydgoszcz - Toruń; S74 Przełom/Mniów - węzeł Kielce Zachód; S19 Choroszcz - Ploski (patrz infografika). Dla S74 i S19 odwołania zawierają wniosek o wstrzymanie wykonalności decyzji.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right