Porada
Zorganizowanie pożegnalnej imprezy w firmie jest ryzykowne. Nawet po uzyskaniu zgody pracodawcy
W naszym zakładzie pracy po godzinach zorganizowaliśmy pożegnanie z kolegą, który odchodzi z pracy. Spotkanie odbyło się za wiedzą pracodawcy, chociaż kierownictwo firmy w niej nie uczestniczyło. Spożywaliśmy alkohol i chociaż nie doszło do żadnych ekscesów, to ktoś zawiadomił o tym pracodawcę. Do firmy przyjechał przedstawiciel działu kadr i stwierdził obecność alkoholu. Poinformował nas, że skoro w regulaminie pracy wpisany jest zakaz wnoszenia tego rodzaju napojów na teren zakładu, to wszyscy uczestnicy powinni liczyć się z dyscyplinarką. Czy pracodawca może nas zwolnić, skoro wyraził zgodę na spotkanie?
Zgodnie z art. 16 ust. 1 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi zabronione jest wnoszenie napojów alkoholowych na teren zakładów pracy, stadionów i innych obiektów, w których odbywają się imprezy sportowe i rozrywkowe, a także do obiektów lub miejsc objętych zakazem wnoszenia napojów alkoholowych. Pracodawcy często przepisują do regulaminów pracy treść tego przepisu, dodając, że wnoszenie napojów alkoholowych na teren zakładu pracy jest uznawane za ciężkie naruszenie podstawowych obowiązków pracowniczych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right